6

Pemain Popular, Pengadil Lagi Popular

Posted by Unknown on Sunday, April 29, 2012
Assalamualikum dan salam sejahtera..

Aik, tajuk entri admin ni ada kena mengena dengan perniagaan ke? Ada, kalau dah baca habis faham la kenapa tajuk entri begini. Pembaca sedia maklum yang admin dah buat entri mengenai iklan mengenai "indah khabar" dan iklan mengenai "wanita alat promosi?". Entri kali ini pun sebenarnya mengenai promosi atau iklan juga.

Semalam admin keluar saja-saja ambil angin dan kebetulan ada perlawanan live English Premier League (EPL) antara Chelsea dan QPR di kedai mamak. Admin pun tengok jugalah walaupun admin bukan penyokong mana-mana pasukan ini kerana admin penyokong kuat Arsenal. Dalam perlawanan itu, admin tersenyum seketika, bukan perlawanan itu yang menarik perhatian admin walaupun QPR dibelasah teruk oleh Chelsea 1 - 6 tetapi iklan Tune Group di baju pengadil perlawanan.

tune group

tony fernandes tune group

Kalau dilihat, ramai ahli perniagaan yang sibuk hendak menaja pasukan-pasukan di EPL ni baik yang kuat mahupun yang kurang menyerlah. Namun, pada tahun 2010, ahli perniagaan terkenal Tan Sri Tony Fernandes dengan syarikat Tune Groupnnya menaja baju-baju pengadil di EPL ni. Bijak kan beliau ni?

epl tune group referee

Kalau nak diikutkan secara logik, bukan setiap perlawanan lambang syarikat yang menaja pasukan itu akan ditayangkan pada setiap perlawanan di Astro (kecuali Maxis, Myeg). Tetapi, bayangkan setiap kali perlawanan, pengadil akan ada dan setiap kali itu la lambang dan jenama Tune Group ini akan dipaparkan. Cara yang sangat bagus kan, tidak terfikir oleh mana-mana orang sebelum ini. Ibaratnya sebelum ini golongan pengadil ni orang pandang sebelah mata jela.

Selepas bermula dengan pengadil, Tan Sri ini melebarkan sayap perniagaannya dengan membuat pelaburan membeli pasukan EPL iaitu Queens Park Rangers (QPR). Jadi, jenama Tan Sri Tony Fernandes makin kukuh di Eropah (Tune Group dan Airasia:MAS). Boleh dikatakan Tan Sri ini seorang yang genius dan berdisplin.



Tagline admin: Ini pendapat saya, PENDAPAT ANDA?

6 Comments


hahaha.. btul3x..
sebab semenjak dua menjak pun pgadil buat hal, nnti org tgk pgadil nmpk ler logo tune tu..
hikhik.. eh.


go Arsenal, go Arsenal ^^


@ishiko: betul2, memang akan nampak la logo tune 2, confirm! eh, sokong arsenal jugak ke? go, go go arsenal! ;)


ntah la sy tak terpikir pasal ni hehe


@cik cammy: tak terfikir ea? leh fikir la lepas ni..;)


Biasa la tempias


@razifredz: tempias ape 2?

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © 2011 Pendapat Niaga ~ Perniagaan | Psikologi ~ All rights reserved. Edited by Pendapat Niaga. | Bloggerized by Pendapat Niaga.