7

Nak Berniaga Tapi Tak Tahu Bagaimana?

Posted by Unknown on Wednesday, April 25, 2012
Assalamualikum dan salam sejahtera..

Admin nak kongsikan satu info dengan anda semua. Ramai yang bertanya admin nak mula berniaga tapi tak tahu bagaimana hendak bermula dan hendak berniaga apa. Ini ada salah satu jawapannya. "FRANCAIS" atau bahasa inggerisnya "FRANCHISE". Anda tahu apa itu FRANCAIS? Perniagaan secara francais dalam pengetahuan admin ialah perniagaan yang menggunakan jenama orang lain untuk diniagakan dan diuruskan oleh kita. Perniagaan francais mempunyai kelebihan yang banyak.

Antaranya untuk yang kurang mahir, kita akan belajar cara-cara sistem perniagaan francais yang kita hendak buka. Francais pula biasanya mempunyai sistem yang sangat bagus dan terjamin. Itu sebabnya kita akan bayar fi francais kepada mereka kerana mereka sendiri akan pastikan franchise mereka, dengan jagaan anda terjamin. Lagi bertuah bila pihak kerajaan dengan kerjasama Credit Guarantee Corporation (CGC) menggalakkan perniagaan franchise di Malaysia.

program francais komuniti, francais malaysia

francais 1 malaysia, francais malaysia

Program ini amat bagus dalam menggalakkan sesiapa untuk berniaga, dari yang dah mempunyai perniagaan sendiri dan yang mahu hendak mula berniaga. Jadi apalagi, layari http://franchisemdtcc.gov.my untuk maklumat lanjut mengenai program yang sangat bagus ini!

p/s: memang bagus betul, nak buka kena fikir betul-betul ni. ;)



Tagline admin: Ini pendapat saya, PENDAPAT ANDA?

7 Comments


yES,,, memang bagus, tapi modal dia mahal kan.... huhu


@amir baker: mmg mahal modal tapi ada bantuan kan..;)


Berniaga kalau 80% hutang pun berat gak...hehehe
Support me by Daily Vote Me For Blogger Of THe year


@hanif: yup, pandangan yang berguna untuk semua..thx hanif..;)

Anonymous says:

nice info.....tq..


@soooour: ur welcome..;)


kalau xnak tanggung hutang yg banyak, buka la perniagaan yg memerlukan modal yg kecil. hehe. perniagaan francais ada yg hanya perlukan modal yg kecil.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © 2011 Pendapat Niaga ~ Perniagaan | Psikologi ~ All rights reserved. Edited by Pendapat Niaga. | Bloggerized by Pendapat Niaga.