0

Jangan Hanya Bermusim

Posted by Ridhwan Othman on Monday, December 10, 2012
Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Apa yang bermusim selalunya? Ya, musim buah. Dalam setahun tak ramai sedar akannya tapi kita akan dengar pada orang lain "Eh, sekarang ni musim manggis, jom makan!". Beginilah bunyinya jika musim tersebut datang. Pelbagai musim dan keadaan akan ada bila musim ini muncul. Antaranya:

durian crepe bermusim
Sumber : Durian Crepe yang menjadi bualan hangat sekarang
Durian Crepe! Siapa pernah makan? Admin mengaku yang admin sendiri tidak pernah makan lagi pencuci mulut yang baru hangat diperkatakan tu. Mungkin admin akan pergi cuba cari nanti, itu pun kalau fenomena ini akan berlarutan dengan jangka masa yang lama.

Topik admin hari ni nak beritahu betapa kreatifnya orang sekarang memanfaatkan keadaan semasa untuk dijadikan perniagaan contohnya musim durian sekarang ini dikomersialkan dengan adanya Durian Crepe ni. Admin suka sangat perkara begini terjadi. Nampak cantik dan katanya memang penuh rasa durian. Hehe.

Namun harapnya janganlah perniagaan ini hanya bermusim sahaja. Jika tiada musim durian, tiadalah Durian Crepe diperkatakan. Para peniaga haruslah sentiasa kreatif bagaimana untuk mempromosikan menu ini untuk jangka masa lama. Buat menu lain atau promosi yang betul dan berterusan.

Mungkin juga boleh dipasarkan ke luar negara! Durian Crepe ni bukannya tak sedap untuk dieksport, cuma mungkin baunya yang agak kuat membuatkan kebanyakan orang luar negara tak suka. Inovatif supaya tak busuk, boleh jual punyalah sebab rasa durian kan lemak-lamak manis.

Walau bagaimanapun admin ucap selamat merasa Durian Crepe dan tahniah pada sesiapa yang menjalankan bisnes Durian Crepe ni, teruskan usaha anda. Jangan terlebih makan sampai panas badan@demam panas sudahlah. Hehe.



Tagline admin: Ini pendapat saya, PENDAPAT ANDA?

0 Comments

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © 2011 Pendapat Niaga ~ Perniagaan | Psikologi ~ All rights reserved. Edited by Pendapat Niaga. | Bloggerized by Pendapat Niaga.