5

Untung! - RM50 untuk 5 tahun

Posted by Unknown on Tuesday, June 05, 2012
Assalamualaikum dan salam sejahtera..


Bagi yang dah membuka perniagaan samada milikan tunggal mahupun perkongsian, dan juga bagi yang berkira-kira mahu perniagaan baru, ada berita yang mampu membuat anda rasa gembira. Kebiasaannya bayaran untuk pendaftaran perniagaan milikan tunggal adalah RM30 dan perkongsian adalah RM60 untuk setahun. Betul kan?


kos daftar syarikat turun




Namun berita baiknya ialah baru-baru ini, Perdana Menteri kita mengumumkan penurunan kadar bayaran pendaftaran kali pertama bagi perniagaan milikan tunggal dan perkongsian kepada RM50 untuk tempoh lima tahun sekali gus. Wow! Jimat tu. Selama ni bayar RM150 dan RM300 untuk tempoh 5 tahun, ni dah kurang banyak.


Ini untuk menggalakkan ramai lagi perniagaan baru untuk diceburi golongan baru dan mengurangkan beban peniaga yang tidak mempunyai SOCSO dan terpaksa menanggung kos hospital. Selain tu,  jumlah bayaran kompaun pendaftaran lewat dan pembaharuan lewat lesen dikurangkan sebanyak 50 peratus. Semua ini dikuatkuasakan bermula 1 Jun 2012 sampai 31 Disember 2012.


Para pembaca, jom manfaatkan peluang ini. Jangan tunggu sampai tahun depan pula, kerana tahun depan mungkin dah tak dapat tawaran yang macam ni.






Tagline admin: Ini pendapat saya, PENDAPAT ANDA?

5 Comments


option yg bgus utk usahawan muda ^^


err..kuranag faham :/


postingan yang bagus tentang

Untung! - RM50 untuk 5 tahun


salam kenal slalu yaa

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © 2011 Pendapat Niaga ~ Perniagaan | Psikologi ~ All rights reserved. Edited by Pendapat Niaga. | Bloggerized by Pendapat Niaga.