4

Kenapa Menulis? Kenapa Niche Bisnes?

Posted by Unknown on Sunday, June 03, 2012
Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Blog ni lama tak update, agak berminggu-minggu jugala kan. Macam dah malas je admin nak update, itu anggapan sesetangah orang yang membaca la kan. Bukan begitu niat admin. Admin selalu je blogwalking namun tiada post baru. Kenapa ye? Dah tiada idea ke admin ni? Kalau tiada idea, baik tutup kan? Mari admin terangkan mengapa admin menulis blog dan memilih niche bisnes atau perniagaan walaupun tahu niche ni tak popular.

berfikir,ingat
Menulis sekadar memberi peringatan pada seseorang.

Pada sesetengah orang, menulis blog ni macam diari hidup, nak berkongsi dengan orang ramai. Ada juga berkenaan nak duit melalui blog, berniaga online, ada juga yang sekadar meniru orang lain yang rata-ratanya semua sudah ada blog. Namun, untuk admin, admin menulis blog sekadar untuk mengingatkan admin mengenai apa yang telah admin tulis dan minat admin adalah terhadap bisnes/perniagaan.

Contohnya, jika dalam perniagaan yang admin ingin ceburi lebih besar pada masa hadapan, tetapi hampir berputus asa, admin akan mencari post admin yang bermotivasi seperti Putus Asa Halangan Terhebat Kejayaan, admin akan kembali berkeyakinan. Jika admin mengharapkan sesuatu atau berkhayal, Bukan Sebarangan Angan Mat Jenin akan menjadi titik tolak untuk admin menjadikannya realiti dengan berusaha.

Itulah sebabnya admin menulis blog niche perniagaan/bisnes. Perkongsian dengan pihak umum mengenai pendapat admin mengenai perniagaan, menjadi bonus untuk admin sekiranya ada pihak mengamalkan atau menilai blog admin dari sudut positif. Sekurang-kurangnya admin ada menyumbang pada masyarakat walaupun tidak seberapa penting.

Pesanan admin pada pembaca, tulislah blog walaupun sedikit. Tidak perlu ada sebab yang besar untuk anda tidak menulis walaupun sekadar suka-suka kerana mungkin ada yang akan memberi manfaat pada seseorang. Di zaman moden ini, semua orang berhak menulis dan memberi pendapat, tetapi dengan cara yang bersopan dan berhemah.



Tagline admin: Ini pendapat saya, PENDAPAT ANDA?

4 Comments


ya betul tu..

menulis dengan beretika..:)

teruskan menulis ye..

ps://singgah dari blog jaja..^__^


@embun melati: terima kasih...;) singgahlah selali..


postingan yang bagus tentang

Kenapa Menulis? Kenapa Niche Bisnes?


salam kenal ...
menghadiahkan Pujian kepada orang di sekitar adalah awal investasi Kebahagiaan Anda...
di tunggu kunjungan balik.nya!terimakasih ...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © 2011 Pendapat Niaga ~ Perniagaan | Psikologi ~ All rights reserved. Edited by Pendapat Niaga. | Bloggerized by Pendapat Niaga.